Blok zinciri oyunlar arası ticareti mümkün kılıyor

İki farklı oyun geliştirici, yine farklı oyunlar içindeki sanal eşyaların oyuncular arasında alış verişinin sağlayacak bir platform geliştirdi.

Özellikle internet üzerinden oynanan ve çok oyunculu yapıya sahip (Massive Multiplayer Online Game – MMO) oyunların sanal dünyalarında hayali karakterlerin kullandığı pek çok eşya bulunuyor. Bunlar giysilerden silahlara, yiyeceklerden büyülere ve hatta bineklerden kalelere kadar çeşitlilik gösterebiliyor.

Genellikle her MMO tarzı oyun kendi ticaret ekonomisine sahip olur. Oyunun geliştiricilerinin izin verdiği kurallar dahilinde oyun içindeki eşyalar satılabilir. Ancak tümüyle iki farklı oyun arasında bu güne kadar böyle bir ticaret mekanizması hiç kurulmamıştı.

EverdreamSoft ve IndieSquare isimli oyun geliştirici stüdyolar Project ORB adını verdikleri bir teknoloji duyurdular. Bu teknoloji blok zinciri altyapısını kullanıyor ve tümüyle farklı oyunlar arasında oyuncuların eşya ticareti yapmasına izin veriyor. Sistem her bir eşyayı bir kripto para birimi karşılığı ile değerlendiriyor ve bu değer üzerinden satın alma ve satma işlemleri yapılabiliyor.

Peki, pratik hayatta bu oyuncuların nasıl işine yarayacak? Bilindiği gibi oyunların da bir ömrü var ve özellikle MMO oyunlarında oyuncular saatlerini, günlerini, haftalarını hatta yıllarını tek bir karakter geliştirmek için kullanabiliyor. Ancak zamanla oyunlar terkedilip belli bir süre sonra artık tümüyle ölebiliyor. İşte böyle bir süreç içinde oyuncular bir oyun içinde harcadıkları vakti ve emeği kripto para birimi karşılığı üzerinden farklı bir oyun taşıyabilecekler.

Elbette şimdilik bu teknoloji oldukça yeni ve konsept bir fikir, gelişimi ve kullanımı zaman alacaktır.

Bu haberle birlikte EverdreamSoft’un dünyanın ilk blok zinciri altyapısını kullanan oyunu olan Spell of Genesis’i de geliştirdiğini belirtelim.