BigTech olarak da kısaca ifade edilen “teknoloji devlerinin” gizlilik ile ilgili konularda takındığı tutum değişmiyor. Bu kapsamdaki en yeni örnek Apple…
Apple, iPhone ve ekosistemindeki diğer mobil cihazlarda önyüklü şekilde yer alan ve kullanıcıların sorularına yanıt vermeyi esas alan akıllı kişisel sesli-asistan yazılımı Siri için ‘konuşmaları izinsiz dinlediği’ gerekçesi ile açılan davada uzlaşı yolunu tercih etti.
Bu kapsamdaki davada Apple, talep edilen 95 milyon doları ödedi ve taraflar uzlaşmaya vardı.
Davacı taraf Siri’nin kullanıcıların etkileşimlerini izleyip kaydettiğini ve bu verileri kullanıcıların izni olmadan analiz ettiğini öne sürmüştü. Apple, bu uygulamanın kullanıcı mahremiyetini ihlal ettiğini kabul etmemekle birlikte, beklenildiği üzere davayı çözmek için uzlaşmaya gitmeyi tercih etti.
Böylelikle bir gizlilik davası daha trilyon dolarlık BigTech şirketlerinin çeyreklik bilançolarında birkaç günlük cirolarını elden çıkarmaları karşılığında ‘hızla’ kapanmış oldu.
Uzlaşmanın tamamlayıcı öğesi olarak Apple, Siri’nin gizlilikle ilgili çalışma prensiplerini gözden geçirdiğini ve kullanıcı verilerinin işlenmesinde daha şeffaf bir yaklaşım benimsediğini duyurdu. Şirket, ayrıca kullanıcıların ses kayıtlarının depolanmasını ve analiz edilmesini devre dışı bırakabilmelerine olanak tanıyan yeni özellikler geliştirdiğini açıkladı…

Öte yandan Siri’nin dinleme iddiaları, kullanıcıların akıllı asistanlara olan güvenini olumsuz şekilde etkilerken sektörde daha sıkı düzenlemelere yönelik çağrıların artmasına yol açtı. Ek olarak gizlilik savunucuları ise söz konusu davanın teknoloji şirketlerinin kullanıcı mahremiyetine daha fazla dikkat etmesi gerektiğinin altını çizdiğini öne sürdü.


